Travel | Op vakantie naar Egypte, visum aanvragen

Last-minute vakantie Egypte Visum
Dit jaar ben ik voor het eerst zonder ouders en mét mijn vriend op vakantie geweest. Doordat wij onze vakantie héél last-minute (lees 48 uur van tevoren) boekten was het even spannend, maar wat was het leuk! Waar de reis naar toe ging? Egypte! Om het land in te mogen is een Egypte visum verplicht.

Voor het eerst zonder ouders op vakantie

Dit jaar ging ik dus voor het eerst zonder ouders en mét mijn vriend op vakantie. Vorig jaar ging ik ook al niet meer mee met mijn ouders, maar toen bleef ik thuis. Omdat ik eerder dit jaar mijn diploma via VAVO heb gehaald en ruim 5 maanden ‘zomer’-vakantie zou hebben, besloot ik dat ik dit jaar wél op vakantie wilde.

Al snel werd duidelijk dat mijn vriend en ik graag samen op vakantie wilde. Dat hebben we dus gedaan!

Last-minute vakantie boeken

Omdat ik in maart mijn laatste toets al aflegde en mijn vriend een tussenjaar heeft konden we op vakantie buiten het seizoen. Dit is natuurlijk ideaal, zeker wanneer je voor het eerst zonder ouders op pad gaat. Je bespaart zoveel geld wanneer je buiten het seizoen om op vakantie gaat!

We hebben heel lang gezocht en zo’n beetje elke vakantie bekeken. Een vakantie kiezen is zo makkelijk nog niet! en waar ga je nou heen als je voor de eerste keer samen en zonder ouders op vakantie gaat? Uiteindelijk vonden we dé aanbieding. Dat moest onze vakantie worden! Nog geen 48 uur later vertrokken we naar Egypte!

Egypte visum aanvragen

Voor reizen naar Egypte is een visum verplicht! Het is belangrijk om hiervan op de hoogte te zijn, want zonder visum mag je het land helaas niet in. Een Egypte visum is slechts 30 dagen geldig en maar voor 1 bezoek te gebruiken. Het visum voor Egypte kost ongeveer €28,-.

Handig is het aanvragen van een visum vóór je reis te doen. Bij aankomst in Egypte kun je ook een visum kopen, maar wanneer je dit al geregeld hebt kun je mogelijk lange wachtrijen vermijden. Wel zo fijn om relaxt aan je vakantie te beginnen! Voor ons was dit niet meer mogelijk. Binnen 48 uur na het boeken van onze vakantie zijn we vertrokken. Wij kochten dan ook ons visum bij aankomst in Hurghada, Egypte.

Onze vakantie: all-inclusive in Egypte

Wij hebben 1 week heerlijk genoten in Hurghada, Egypte. Voor deze badplaats geldt een prima reisadvies. We boekten een all-inclusive vakantie in een hotel waar ik eerder ooit met mijn ouders ben geweest. Voor mij was het dus het tweede bezoek aan deze plek.

In Hurghada verbleven wij in een all-inclusive resort. Het resort heeft twee grote zwembaden en een kinderbad. Daarnaast heeft het resort waar wij verbleven een privéstrand aan de Rode Zee mét een prachtig snorkelgebied. Vanuit het strand liep je zo even op en neer naar de beach bar, waar tevens ’s middags ook lekkere snacks te verkrijgen waren.

Zoals je leest was het een topvakantie en is alles goed verlopen. We hebben gezwommen, gesnorkeld, uitgerust, drankjes gedronken en héél veel gegeten (all-inclusive lekkere chocolademousse!).

Misschien vind je dit ook interessant